29. kesäkuuta 2014

Ruokavaliota ja muuta

Moi taas :) ajattelin tulla kertoon vähän mun allergioita ja mitä yleensä syön.

Elikkä oon allerginen vaikka ja mille, sen takia ei tuu syötyäkään ihan mitä sattuun. Eli tää monen naisen ihastus, suklaa.. Kaikissa suklaissa lukee "saattaa sisältää pieniä määriä pähkinää" enkä uskalla edes riskeerata ja syyä sitä ettei oikeasti tule mitään. Toinen on laktoosi-intoleranssi vai mikä sen nimi nyt onkaan. Se ei tosin kyllä ole rajoittanu mitenkään muuten mun elämää muutako sillai että mie joudun syömään laktoosittomia tuotteita. Minun muita allergioita on (tai mitä on ollu pienenä enkä uskalla syyä tänäkään päivänä...) tomaatti, katkarapu, sienet, kookos ja muut sellaset mantelit ja mitkä nyt onkaan sukua pähkinälle.. Ööh, niitä nyt on vähä kaikkea. Kiiwi esimerkiks.

Me ollaan kihlattuni kans kermaviilin suurkuluttajia. Maailman parhain asia oikeasti! Sopii kaiken kans :) meillä syyän paljon tavallista koti-ruokaa.. Esimerkiksi makarooni-jauhelihamössöä, kalapuikkoja, spaghettia, kanaa.. Kaikkea ns normaalia, mutta mun lihavuus kai on sen takia koska syön aina liikaa ja sillonkin kun ei oo nälkä.. Eli pitäs alkaa pienentään nuita annoskokoja ja lopettaa se napsiminen..

Ja toki, ostan vähän väliä karkkia jos mieli tekee.. Kaikista pahin on varmaan se limppari koska sitä meillä menee.. Kihlattuni ei juo vettä "koska se on pahaa" eikä maitoakaan.. Ja kun jääkaapista löytyy sitä limpparia niin samalla kun rakkaani hakee sitä niin minäkin otan.. En siis tarkota sitä että rakkaani tois mulle sitä vaan "tuo mullekki".. Ihan hävettää, mutta kai sitä kannattaa kertoa kaikille totuus jos on muitaki siellä jotka on samassa tilanteessa kun minä.

Meillä on hissi meän talossa, ja sitä käytän koko ajan koska kun polvi meni taas vaihteeksi paskaksi niin siihen jäi rappuset..

Mulla on ollu noin 12vuotiaasta asti polvessa vikaa ja se reistailee vähän väliä. Esimerkiksi kun pelaan jalkapalloa niin jos potkasen sitä palloa liian lujaa niin polvi "nuljahtaa" pois paikaltaan ja samalla menee sitten takasin paikoilleen. Mutta ei kukaan lääkäri usko minua eikä siellä polvessa sillon nuorempana löytynyt mitään. Sanottiin vain laiskaksi.. No ehkä olin sitäki mutta ton polven kans on ollu yhtä helvettiä.

Kertokaa te kokemuksianne, allergioita ja teidän ruokavaliosta?

<3 : Neoniperhonen

2 kommenttia:

  1. Jään innolla seuraamaan matkaasi! Täällä kanssa yksi kilojen kanssa painija,tosin blogiton sellainen. Vuosi on menty ja vielä olisi matkaa mentävänä. Tsemppiä sinne!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :)
      Hienoa että olet jaksanut jo vuoden taistella, eihän tämä välttämättä helppoa ole, mutta loppupäässä se voitto häämöttää! Tsemppiä sullekki :)

      Poista

Muistathan kommentoida kiltisti, kiitos :)